JCB HYDROGEN

Premieră mondială JCB HYDROGEN își face debutul internațional

17.03.2023

Proiectul de 100 de milioane de lire sterline al JCB de a produce motoare super-eficiente pe bază de hidrogen a avut debutul internațional la unul dintre cele mai mari târguri de echipamente de construcții din lume.
O echipă de 150 de ingineri lucrează la inițiativa inovatoare pentru dezvoltarea motoarelor cu combustie pe bază de hidrogen, iar peste 50 de prototipuri au fost deja fabricate la uzina de motoare JCB din Marea Britanie. 
În data de 14 martie a fost prezentat noul motor JCB cu combustie pe bază de hidrogen - soluția cu emisii zero de carbon a companiei pentru utilaje agricole și de construcții - la expoziția Conexpo 2023 din Las Vegas, în cadrul expoziției internaționale Fluid Power Exposition (IFPE).

 

Președintele JCB, Anthony Bamford, conduce proiectul de dezvoltare a tehnologiei JCB pe bază de hidrogen.

Lord Bamford a declarat: 
"Echipa de ingineri de la JCB a făcut progrese enorme într-un interval scurt de timp pentru a dezvolta un motor cu combustie internă pe bază de hidrogen. Fiind prima companie producătoare de echipamente de construcții care a dezvoltat un motor cu combustie complet funcțional alimentat cu hidrogen, sunt încântat că putem acum să prezentăm această tehnologie pe scena internațională."

Prototipurile motoarelor JCB pe hidrogen echipează deja buldoexcavatoare și utilaje Loadall cu manipulator telescopic. JCB a făcut, de asemenea, o descoperire majoră în ceea ce privește dovedirea atractivității mai largi a tehnologiei de combustie a hidrogenului prin instalarea unuia dintre motoarele super-eficiente pe bază de hidrogen într-un camion Mercedes de 7,5 tone - o modernizare care a fost finalizată în doar câteva zile. 

JCB a prezentat, de asemenea, propriul bowser mobil de realimentare proiectat și construit pentru a duce combustibilul la utilaje. Rezervorul are suficient hidrogen gazos pentru a umple 16 excavatoare cu hidrogen și poate fi transportat fie pe spatele unui tractor JCB Fastrac modificat, fie pe o remorcă.

Lord Bamford a declarat: 
"Echipa de ingineri JCB a revenit la principiile de bază pentru a reproiecta complet procesul de combustie pentru a funcționa cu hidrogen. În acest fel, au realizat două lucruri majore: au asigurat locul JCB în istorie ca prima companie de utilaje de construcții care a dezvoltat un motor cu combustie complet funcțional alimentat cu hidrogen și ne-au îndreptat spre producția unui număr istoric de 50 de motoare cu combustie pe bază de hidrogen." 

Angajamentul JCB de a reduce emisiile de noxe datează de aproape 25 de ani, iar cele mai recente motoare diesel concepute pentru a respecta reglementările europene Stage V au adus deja o reducere de 97% a emisiilor de NOx din 1999 și o reducere de 98% a emisiilor de particule. În plus, eforturile JCB de a reduce consumul de combustibil înseamnă că utilajele JCB de astăzi folosesc în medie cu 50% mai puțin combustibil decât cele fabricate în urmă cu mai bine de un deceniu. 

Acest lucru a permis economisirea a 16 miliarde de litri de combustibil - echivalentul a 53 de milioane de tone de CO2 .

JCB a fost, de asemenea, în prima linie a dezvoltării tehnologiei electrice pentru a satisface cererile clienților pentru produse cu zero emisii de carbon. În timp ce bateriile electrice sunt potrivite pentru mașinile mai mici, care fac mai puține ore de lucru și utilizează de obicei mai puțin combustibil, mașinile mai mari au un necesar de energie mai mare. Acest lucru ar duce la baterii mai mari, care ar dura mai mult timp pentru a se încărca, ceea ce le face mai puțin potrivite pentru utilajele care lucrează în mai multe schimburi zilnice și nu au la dispoziție timpii morți pentru reîncărcare.
Ca urmare, JCB și-a concentrat dezvoltarea de utilaje electrice pe gama sa compactă, inclusiv pe încărcătorul telescopic Loadall 525-60E și pe mini-excavatorul 19C-1E - primul mini-excavator electric din lume.

În timp ce compania examinează viitorii combustibili care să ofere zero emisii, nu a lăsat nimic neexploatat. În căutarea unui combustibil mobil care să poată fi transportat la utilaj, asigurând un timp de funcționare maxim și o realimentare rapidă, HVO, biogazul, combustibilii electrici, amoniacul și hidrogenul au fost analizate microscopic. 
Este interesant faptul că motoarele JCB au fost aprobate pentru utilizarea cu HVO încă de la intrarea în vigoare a legislației privind motoarele Stage IIIB/Tier 4i.

Lord Bamford a declarat:
"Majoritatea acestor carburanți alternativi necesită producerea de hidrogen pentru a fi produși, așa că este perfect logic să folosim hidrogenul în primul rând pentru că este un carburant curat, fără emisii de carbon, care poate fi produs din energie regenerabilă. Hidrogenul oferă, de asemenea, o soluție potențială la provocarea reprezentată de bateriile de pe mașinile mari; permite o realimentare rapidă și este o soluție mobilă de combustibil, permițând ca acesta să fie dus la mașină."

Ca parte a dezvoltării hidrogenului, JCB a investigat, de asemenea, utilizarea acestuia în pilele de combustie, iar în iulie 2020 a prezentat primul excavator alimentat cu hidrogen din industria construcțiilor - un 220X de 20 de tone.
Deocamdată, JCB a ajuns la concluzia că pilele de combustie sunt prea scumpe, prea complicate și nu sunt suficient de robuste pentru echipamentele de construcții și agricole.  Provocând echipa de ingineri JCB să gândească diferit, folosind tehnologia care ne înconjoară într-un mod cu zero emisii de carbon, s-a născut motorul JCB pe bază de hidrogen.

"Proprietățile unice de combustie ale hidrogenului permit motorului pe bază de hidrogen să furnizeze aceeași putere, același cuplu și aceeași eficiență ca și în cazul utilajelor JCB de astăzi, dar fără emisii de carbon. Motoarele cu combustie pe hidrogen oferă și alte beneficii semnificative. Prin valorificarea tehnologiei și componentelor motoarelor diesel, acestea nu necesită elemente de pământuri rare și, în mod critic, tehnologia de combustie este deja bine dovedită pe echipamentele de construcții și agricole. Este o tehnologie care este rentabilă, robustă, fiabilă și bine cunoscută nu doar în industria construcțiilor și a agriculturii, ci în întreaga lume." a spus Lord Bamford.

Completati formularul cu datele dvs
Succes
Solicitare consultatie
Succes
Sunati-ne!